§ 1 Navn og hjemsted
-
Foreningens navn er: Skeby Gymnastikforening.
Foreningen er stiftet den 22. november 1922.
Foreningens
hjemsted er: Nordfyns kommune.
§ 2 Formål
-
Forenings formål er ved gymnastik, idræt og andet kulturelt virke at fremme den enkeltes og
fællesskabets sundhed og trivsel.
§ 3 Organisationstilslutning
-
Foreningen er tilsluttet DGI Fyn og FBU.
§ 4 Medlemsforhold
-
Som aktive eller passive medlemmer kan optages børn og voksne, når de vedkender sig nærværende vedtægter.
-
Bestyrelsen kan udelukke et medlem,
når den finder grund dertil.
Det udelukkede medlem kan anke udelukkelsen til den først kommende generalforsamling.
§ 5 Foreningens Bestyrelse
-
Foreningen ledes af en bestyrelse valgt af generalforsamlingen.
-
Bestyrelsen består af 1 formand, 1 kasserer, 2 bestyrelsesmedlemmer samt 1 repræsentant for hver af de bestående afdelinger.
-
Formand og
1 bestyrelsesmedlem og 1 suppleant vælges i lige år.
-
Kasserer og 1 bestyrelsesmedlem og 1 suppleant vælges i ulige år.
-
Afdelingsrepræsentanter og suppleanter for disse vælges for 2 år.
-
Bestyrelsen har til opgave at være det koordinerende led mellem de etablerede afdelinger, der hver ledes af et udvalg.
-
Bestyrelsen har til opgave at skabe sammenhold og enhedsfølelse i foreningen på tværs
af afdelingerne, bl.a. ved at iværksætte aktiviteter af fælles interesse for alle medlemmer.
-
Bestyrelsen kan nedsætte arbejdsudvalg efter behov.
-
Oprettelse og nedlæggelse af aktivitetsudvalg
skal godkendes på generalforsamlingen.
-
Bestyrelsen konstituerer sig med næstformand og sekretær.
-
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
§ 6 Foreningens afdelingsudvalg
-
Udvalget består af den generalforsamlingsvalgte afdelings-repræsentant og et af afdelingen selv ønsket antal udvalgsmedlemmer. Disse vælges for et år
ad gangen af de afdelings-tilknyttede medlemmer på et fællesmøde.
-
De enkeltes afdelingers daglige drift og aktivitet varetages af et afdelings udvalg, der er ansvarlig overfor bestyrelsen og generalforsamlingen.
-
Afdelingerne kan vælge at have selvstændig økonomi; men det forudsætter, at afdelingen vælger en kasserer, som skal godkendes i bestyrelsen
-
Afdelings kassererens opgave er at føre afdelingens
regnskab og aflevere et færdigt regnskab til den generalforsamlingsvalgte kasserer straks efter regnskabsafslutning
§ 7 Regnskab
-
Foreningens regnskabsår
løber fra den 1. april til den 31. marts.
-
For eventuelle forpligtigelser hæfter foreningen alene med sin formue
-
Kassereren fører foreningens regnskab.
-
Kassereren fremlægger et
revideret regnskab på generalforsamlingen.
-
Bestyrelsen fastsætter kontingent for medlemmerne efter indstilling fra afdelingerne.
§ 8 Generalforsamling
-
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
-
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af maj måned.
-
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når
bestyrelsens flertal ønsker det, eller når mindst 1/3 af de aktive medlemmer skriftligt stiller krav herom til bestyrelsen.
-
Indkaldelse sker ved den sædvanlige form for bekendtgørelse
i den lokale avis med mindst 14 dages varsel.
-
Aktive medlemmer over 16 år har stemmeret på generalforsamlingen.
-
Forslag fra stemmeberettiget medlemmer, som ønskes behandlet på generalforsamlingen,
skal indsendes skriftligt til bestyrelsen senest 8 dage før generalforsamlingen.
-
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset af stemmeberettigede medlemmer.
Dagsorden ved den ordinære generalforsamling:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Beretning fra afdelingerne
4. Forelæggelse af regnskab
5. Indkomne forslag
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
7. Valg af 1 revisor for 2 år
8. Eventuelt
i. Beslutninger på generalforsamlingen indføres i forhandlings-protokollen, som underskrives af referenten og
dirigenten
§ 9 Tegning
- Klubben tegnes af formanden og kassereren.
-
Klubben hæfter kun for sine forpligtigelser med den til klubben til enhver
tid formue.
-
Der påhviler ikke medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.
§ 10 Vedtægtsændring og opløsning
-
Vedtægtsændringer kan kun finde sted på en generalforsamling, når det udtrykkeligt har været nævnt i indkaldelsen.
-
Ændringer skal vedtages med 2/3
stemmeflertal blandt de fremmødte stemmeberettigede.
- Foreningen opløses efter vedtagelse på 2 hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 3 og højst 6 ugers mellemrum, 2/3
af de stemmeberettigede stemmer derfor.
-
Ved opløsning anvendes eventuel formue til velgørende og/eller kulturelle formål.
Således vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling, den 29. december 2014.